На головну сторінку  Укр
Трохи про акустичні системи
        Для багатьох користувачів вибір активних акустичних систем для комп'ютера є досить складним завданням. І це не дивно, адже на ринку є сотні схожих моделей колонок, а інформацію зараз можна отримати з численних джерел - з статей і оглядів в комп'ютерних журналах, з сайтів виробників в мережі. Правда, інколи там присутній лише мізерний опис і список з майже однакових для всіх моделей технічних характеристик. Користувачеві не залишається нічого іншого, як самому вибрати потрібну йому акустику. Спробуємо розібратися, на що ж потрібно звертати увагу в першу чергу, а до чого ставитися з часткою скептицизму. Крім того, спробуємо зрозуміти, яке звучання можна почути від колонок того чи іншого класу.

В першу чергу потрібно визначитися: для яких цілей вам потрібна акустика, і чим ви керуєтеся під час її вибору. Існує два основних напрямки застосування комп'ютерних колонок:

Перший: для прикраси комп'ютерного столу (причини можуть бути різними) і сигнального оповіщення про події операційної системи (типу привітального булькання при завантаженні комп'ютера і озвучування приходу нових повідомлень месенджера). В цьому випадку зовнішній вигляд і дизайн корпусу колонок має найбільший пріоритет.

Другий: акустика купується для відтворення CD і MP3, звукового супроводу в сучасних іграх, для озвучування багатоканальної доріжки при перегляді DVD-фільмів.

Отже, на підставі чого здійснюється вибір при придбанні колонок?



Акустична система Golden Field V2

Більшість покупців при виборі керуються якоюсь обмеженою сумою грошей, виділених на покупку. При цьому треба розуміти, що в такому випадку неминучий компроміс між ціною, якістю і популярністю виробника. Крім того, комп'ютерні колонки найнижчого цінового діапазону (до $5-10) за якістю звучання практично не відрізняються одна від одної, тому вибирати серед Low-End моделей доцільно виключно за зовнішнім виглядом, виходячи зі своїх смакових переваг.

Деяким при виборі досить лише імені виробника. Тут хочеться відзначити, що цей підхід не є зовсім вірним. Торгова марка, що зарекомендувала себе як добросовісний виробник в якійсь певній області комп'ютерних комплектуючих, не обов'язково є лідером в інший.

І нарешті, є категорія людей, які вибирають акустичну систему, що максимально відповідає їхнім потребам в плані дизайну, функціональності і якості звучання. При цьому фактор ціни не має значення, і покупець готовий викласти пристойну суму за дійсно гідну річ.

Отже, все не так просто, як здається на перший погляд, і для кожної людини знайдеться своя найкраща покупка. Тому порадити конкретні моделі дуже складно, але все ж в першу чергу варто враховувати наступне:

По-перше, це матеріал, з якого виготовлений корпус колонок. Колонки можуть бути зроблені як з пластика, так і з дерева, фанери або ДСП. У кожного матеріалу є свої переваги.

Пластик дає можливість реалізувати найсміливіші дизайнерські рішення, він легкий і дешевий, і пластикові колонки займають менше місця. Щоправда, і звук такої акустики буде простішим - він сильно спотворюється при збільшенні гучності, колонки починають деренчати. Пластикову акустику найчастіше використовують для озвучування комп'ютера, а для перегляду фільмів і прослуховування музики краще купити дерев'яні колонки. Якщо ви все-таки вирішили зупинитися на пластмасі, подбайте про те, щоб колонки мали неправильну форму, були без широких плоских панелей і перегородок, гострих кромок і кутів. У будь-якому випадку у вашій акустики повинні бути відсутніми вентиляційні отвори, всі з'єднання повинні бути якісно проклеєні.

Дерево є ідеальним матеріалом для виготовлення колонок. Однак суцільне дерево застосовується рідко і тільки при виробництві елітних акустичних систем. Це, в першу чергу, пов'язано з трудомісткістю процесів обробки - в ідеалі сировина повинна відбиратися ще на стадії вирубки, витримуватися тривалий термін, а також сохнути природнім шляхом. Багато операцій повинні проводитися вручну. Тому говорити про доступність і дешевизну цього матеріалу не доводиться.

Високоякісна фанера зазвичай має 12 і більше шарів, володіє хорошими поглинаючими властивостями, легше ДСП і MDF. Однак фанера - досить дорогий матеріал, що робить його практично недоступним для масового виробництва акустичних систем. Найчастіше при виробництві корпусів, заявлених виробником як «дерев'яні», застосовується ДСП і MDF.

Деревинно-стружкова плита значно дешевше суцільного дерева і фанери. Але це далеко не єдина її перевага. Плити товщиною понад 16 мм мають високу щільність, що сприяє зменшенню резонансів корпусу. Завдяки своїй структурі, ДСП не привносить в звучання акустичної системи власних призвуків. З огляду на доступність і хороші акустичні характеристики, вона використовується багатьма виробниками.

MDF (Medium Density Fiberboard) - плита є на сьогоднішній день найбільш поширеним матеріалом при виготовленні комп'ютерної (і не тільки) акустики. Вона з'явилася в результаті поліпшення технологій, що застосовуються при виробництві ДСП. Незважаючи на просту технологію отримання і обробки, плити середньої щільності можуть перевершувати дерево по стійкості до механічних пошкоджень і вологостійкості. Головними перевагами МДФ при виробництві колонок є гарне поглинання звукових коливань і забезпечення достатньої жорсткості корпусу колонки. Цим пояснюється часте застосування даного матеріалу у виробництві акустичних систем різних цінових категорій.

Компанія Golden Field використовує для виробництва корпусів колонок дерево, MDF і високоякісні пластики. Golden Field має хорошу репутацію на ринку акустичних систем, як випускаючи вироби під власною торговою маркою, так і розміщуючи на своїх виробничих потужностях замовлення інших відомих виробників.


Акустична система Golden Field V1

Другим важливим фактором є розміри акустичних систем. Спікери маленьких розмірів не годяться для озвучування кімнати, з огляду на вузьку діаграму спрямованості таких колонок. Сімейний перегляд фільму на мультимедійній акустиці може виявитися нездійсненною мрією. Звук на високому рівні гучності, буде «кричущим», «надривним» (з великою кількістю спотворень) і мало кому припаде до душі. Колонки великих розмірів компенсують свою громіздкість зазвичай на порядок кращим якістю звучання. На великих громкостях в цьому випадку звучання буде об'ємним і чистим. Але вартість таких систем може бути в кілька разів вище.

Третій момент, який грає дуже важливу роль при виборі колонок - динамічні головки. Ідеальним варіантом в мультимедійної акустиці буде двухполосна система з двома динаміками: високочастотним і середньочастотним, плюс сабвуфер ввімкнений за схемою фазоинвертора. Діапазон відтворюваних частот при цьому значно ширше, ніж у спікера з однією динамічною головкою. А за наявності фазоінвертора (при достатньому обсязі корпусу і правильно спроектованому акустичному оформленні) звучання збагатиться низькими частотами. Достатній обсяг корпусу для роботи фазоінвертора - десь близько літра, але так як переважна більшість комп'ютерних колонок не дотягують до зазначеного обсягу, то фазоинвертор в них виконує виключно декоративну функцію.

У сенсі акустичного оформлення оптимальним вибором будуть колонки середнього розміру, по можливості з дерев'яним або фанерним корпусом, виконані за закритою схемою або з фазоінвертором. При виборі сабвуфера слід звернути увагу не на його гучність (за цим параметром навіть у комп'ютерних сабвуферів зазвичай є достатній запас), а на достовірне відтворення всього діапазону низьких частот. З точки зору якості звучання найбільш небажаними колонками є колонки з просвердленими отворами для вентиляції, з тонкої пластмаси або колонки дуже маленьких розмірів, що ледь перевищують за габаритами динамік.

При порівнянні різної акустики за технічними характеристиками, наведеними на сайті виробника або в паспорті виробу, необхідно ретельно порівнювати цифри. Ніколи не варто робити поспішних висновків. Також завжди обов'язково треба послухати перед покупкою, як звучать вибрані вами колонки. Якщо є можливість, на місці порівняйте якість звучання з якимись іншими колонками. Але зважувати на відчуття по пам'яті від давнього прослуховування (на кшталт «слухав вчора у сусіда») не можна, тому що сприйняття звуку дуже залежить від стану людини на конкретний момент, а слухові відчуття дуже нечіткі і швидко стираються з пам'яті.

Також варто заздалегідь дізнатися, яка звукова карта стоїть у вашому комп'ютері і вибирати серед багатоколоночних конфігурацій (4.1, 5.1, 6.1) саме ту, яка відповідає числу каналів вашої звукової карти. Якщо ви використовуєте чотирьохканальну звукову карту з 5.1-набором акустики, то при цьому скоріше не гратимуть центр і сабвуфер. Якщо ж з 4.1-набором акустики ви використовуєте шестиканальну карту, то вам ніколи не відчути повноцінних шестиканального форматів Dolby Digital і DTS.

Популярним варіантом комп'ютерних акустичних систем є колонки з вбудованими MP3-плеєрами і радіоприймачами, що з'явилися останнім часом. Такі системи є міні-музичними центрами, які можна використовувати автономно, без комп'ютера.

Акустична система Golden Field X1 зі вбудованим кард-рідером, USB-портом и MP3-плеєром

Тепер розглянемо основні характеристики акустичних систем, які вказуються виробником в паспортних даних.

Найперше, це звичайно, потужність колонок. Багато фірм в технічних характеристиках своїх продуктів вказують т.зв. «Музичну» потужність (P.M.P.O., Peak Music Power Output - пікова музична потужність), яка визначається за німецьким стандартом DIN 45500. При вимірах на акустичну систему подається короткочасний (менше 1 с) сигнал частотою 100 Гц. Якщо акустична система після експерименту не мала механічних пошкоджень динамічних головок, то вважається, що колонка витримала випробування. При цьому рівень нелінійних спотворень на виході (відсутніх у вхідному сигналі) не враховується зовсім. При такій методиці вимірювань величини потужності можуть досягати кіловатних значень, що звичайно ж, дуже слабо характеризує реальну якість відтворення звуку. Взагалі, динамічні головки самі по собі мають низький ККД і перетворять в звукові коливання лише 2-3% потужності, що підводиться до них електричним сигналом (на щастя, гучності видаваного звуку цілком вистачає для створення звукового супроводу).

Тому основним значенням потужності, на яке слід звертати увагу при покупці акустичної системи є потужність RMS (Root Mean Squared - середньоквадратичне значення). Вона вимірюється подачею синусоїдального сигналу частотою 1000 Гц до досягнення певного рівня нелінійних спотворень. Наприклад, в техпаспорті вироба написано: 25 Вт (RMS). Це означає, що акустична система при підведенні до неї сигналу потужністю 25 Вт може працювати тривалий час без механічних пошкоджень гучномовців. Таким чином, найбільш важливим на практиці є значення потужності, зазначеної в Вт (RMS) при значеннях коефіцієнта гармонік (THD), рівного 1% і менше.

Яка ж потужність необхідна для якісного звучання? Це визначається параметрами приміщення, в якому планується установка даної апаратури, характеристиками самої АС, а також потребами самого слухача. Для квартири цілком достатньою потужністю буде рівень від 20 до 50 Вт. Треба відзначити, що багато недобросовісних виробників акустики в гонитві за прибутком йдуть на явний обман покупця, завищуючи характеристики своїх систем, в першу чергу потужність.

А ось від чого дійсно залежить гучність системи, так це від її чутливості, вимірюваної в децибелах щодо порога чутності. Їх кількість показує звуковий тиск ваших колонок на навколишній простір. Як ви розумієте, чим вище чутливість, тим потужніше звук. Звичайному слухачеві цілком підійде чутливість в 85 децибел. Взагалі, чутливість - характеристика, більш важлива при проектуванні власних акустичних систем. Якщо ви не усвідомлюєте до кінця, що означає цей параметр, то при виборі мультимедійної акустики для комп'ютера можна не звертати на чутливість особливої ​​уваги (та й вказується вона не часто).

Дуже важливим параметром також є смуга частот, відтворюваних акустичною системою (FR - Frequency Response). Ми здатні чути звуки в діапазоні від 20 до 20000 Гц. Низькі частоти - від 20 до 150 Гц, середні частоти - від 100 до 7000 Гц і високі частоти - від 5000 до 20000 Гц. Якщо акустика потрібна лише як доповнення до домашнього кінотеатру, то цілком вистачить частотного діапазону від 100 до 20000 Гц. Для меломанів більше підійде система з діапазоном від 20 до 35000 Гц. Але порівнювати діапазони відтворюваних частот має сенс тільки з урахуванням того, наскільки спотворюється частина спектра за їх межами, іншими словами, наскільки велика нерівномірність амплітудно-частотної характеристики. Виробники мультимедійної акустики часто «забувають» вказати нерівномірність амплітудно-частотної характеристики акустичної системи, і побачивши смугу пропускання колонок 20 Гц - 20000 Гц, треба розуміти що вони можуть не забезпечити навіть більш-менш рівномірну характеристику в смузі частот 100 Гц - 10000 Гц. Чим це загрожує? Зменшення рівня низьких частот призводить до втрати соковитості, насиченості звучання басів. Підйом в області НЧ викликає відчуття бурмотіння і гудіння колонки. У завалах високих частот звук буде тьмяним, неясним. Підйоми ВЧ означають присутність дратівливих, неприємних шиплячих і свистячих призвуків.

Варто також звернути увагу на наявність магнітного екранування динамічних головок, яке захищає електроприлади від дії магнітного поля, що виходить від акустичних систем. Колонки з відкритими магнітами, розміщені біля монітора, можуть призвести до теремтіння зображенням на екрані.

Всі колонки Golden Field випускаються з магнітно екранованими динамічними головками, зібрані з сертифікованих електронних компонентів і повністю відповідають своїм заявленим технічним характеристикам.
www.goldenfield.com.cn
© 2006-2021 J. Digital Computer Technologies